IK Frej Täbys 7-m-7 camp på Bosön 13-14 april 2024
2023-01-12 16:35
Hjärtligt välkomna till IK Frej Täbys 7-m-7 camp på Bosön 2024 13-14 april!

För sjätte året i rad genomför vi det förenings gemensamma lägret där föreningens 7m7-lag tränar, utbildas och umgås med varandra i den bästa tänkbara idrottsmiljö Sverige kan erbjuda, endast 25 minuter från Täby Kyrkby. Då påsken infaller tidigt i år så genomförs campen i mitten av april.

Bosön 7-m-7 camp är ett 2-dagars övernattnings läger för flickor och pojkar födda -12, -13 och -14. Det idrottsliga målet är att utbilda både spelare och tränare i grunder som respektive lag kan fortsätta träna på under året. Det sociala målet är att lära känna varandra bättre, ha roligt på kvällen och umgås över lag gränserna. Med hjälp av ett 30-tal engagerade tränare & ledare samt externa föreläsare skapar vi två härliga dagar med mycket skoj och minnen för livet.

Vi kommer bland annat gå igenom: · Anfallsteknik med övertag,· Fysträning (motorik) · Löpteknik/löpsteg · Värdegrund · Matcher · Tränarutbildning · Teambuilding · Övernattning i fina sovrum · Alla måltider ingår Och mycket mer!

Nedan följer viktig information om helgen som kommer: IK Frej Täby verkar för att så många ska vara med så länge och bra som som möjligt. Vi har en stark värdegrund (G.U.L.D.: Glädje - Utbildning - Lära för livet och Delaktighet) och det är i den andan vi genomför detta läger.

Generella hålltider:
Dag 1, lördag: Gemensam uppstart 08:30 Vinnarhallen, dagen slutar vid 22:00.

Dag 2, söndag: Uppstart 08:45 inne i Vinnarhallen. Lägret är slut klockan ca15:00 och barnen är klara för hemfärd då. Ordnings- och säkerhetsregler: -)

Det är ett godis- och snacksfritt läger -) Mobiltelefon förvaras i respektive ryggsäck och får användas mellan klockan 20:00 på lördag till och med släckning klockan 22:00 -) Barnen bär alltid med sig sin ryggsäck med vattenflaska och förstärkningsplagg.
Anhöriga och publik är hjärtligt välkomna mellan 08:30—10:00 lördag (uppstart och fotbollsutbildning) samt söndag 13:30—15:30 (matcher och avslutning). Passa på att träffa våra underbara barn och ledare och insup den magiska atmosfären på Bosön!

Obligatorisk individuell utrustning: -) Gula strumpor (medtag gärna minst två par) -) Benskydd -) Svarta PUMA-shorts -) Träningsoverall (byxa + jacka) -) Ytterplagg (regnjacka/vinterjacka) -) Fotbollsskor (dubbar) -) Inomhus gymnastikskor (för löpträning och fotbollsfys inne) -) Märkt dricksflaska -) Ryggsäck -) Laddare till mobilen -) Toalettartiklar -) Ev. mediciner Ej obligatorisk utrustning: -) "Mjukiskläder" för kvällen/på rummen -) Tofflor -) Mössa och vantar (checka väderleksprognosen) OBS! Lakan och handdukar finns på Bosön.

Kostnaden för helgen är 1595:- vilket inkluderar logi, mat och aktiviteter. Vi kommer också kunna erbjuda dagpass för de som önskar. För dagpass vänligen kontakta sportkontoret@ikfrej.se
Vi har reserverat 178 bäddar totalt. Av dessa avgår 10 bäddar för ledare, 2-4 i respektive korridor. Om det finns ledare som själva vill bekosta sin övernattning så hänvisar vi till Bosön på telefonnummer 08-699 66 06 alt mail: meet@boson.nu

Avbokningsregler Bosön:
Vid avbeställning senare än 4 veckor före arrangemangets första dag, debiteras 100% av det avtalade priset.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL BOSÖN 7M7 CAMP 2024 13-14 april! /IK Frej Täby Fotboll
2022-11-29 15:12